Friday 13 April 2007

hans ögon



...livet känns ganska konstigt. världen är inte riktigt sig lik idag. har egentligen inget svar på varför jag känner så. kanske har den bara omvandlats över natten och lämnat mig i en känsla av förvirring.
jag var tvungen att lägga dessa känslor åt sidan imorse eftersom ja, jag har dante som hela tiden för mig tillbaks till den egentliga verkligheten. varför mamma, ser han ut att tänka, funderar du så mkt? -ser du inte att solen skiner och att denna dag kommer att vara perfekt för att leta sten till samlingen?
vad skulle jag göra utan denna gudomliga kärlek till detta barn? det låter smetigt, men så är det. han ger mitt liv mening. när han ser på mig med ännu oförstörda ögon, ler jag. sannerligen amantes amentes.

3 comments:

Nicole Natri said...

vackert..


du borde låta dig fotograferas med ett granatäpple. likt ett symbolismens porträtt!

camilla ; said...

fotar du?

Nicole Natri said...

om jag fotar?

mitt liv är ett enda stort fotoalbum med vackra bilder! min hjärna är en scenograf!

:)